Den förnyade Sale Pukkila firar sin invigning 13–18 juni – butiken har ett nytt fräscht utseende och ett bredare produktsortiment


Renoveringen av Sale Pukkila, som tog nästan tre månader, har slutförts och butiken strålar i sin nya glans. Butiken har fått ett fräscht utseende och nya hyllor och diskar. Nu betjänas kunder från närområdet av en närbutik som uppdaterats enligt det senaste konceptet och som har ett bredare urval.

9.6.2023

En butik med det nya konceptet

Den ganska omfattande renoveringen av Sale Pukkila genomfördes samtidigt som butiken betjänade kunder. Vi är mycket nöjda med resultatet av den tre månader långa renoveringen. Butiksmiljön har genomgått en fullständig omvandling och följer nu det nya konceptet. Under renoveringen målades väggarna, alla hyllor och inventarier förnyades och butikens bottenlösning har gjorts klarare. En viktig del av renoveringen har också varit att uppdatera funktionerna i butiken mer miljövänliga. Alla kylar och frysar är förnyade till moderna kylar och frysar med dörrar som är mer energisnåla än sådana utan dörrar. Kylarna och frysarna levereras av Viessmann Group och representerar deras nyaste kylteknik. På butikens gård har det också byggts nytt när Sale Pukkila har fått en laddstation för elbilar i samband renoveringen. På ABC-laddstationen kan man behändigt ladda sin elbil på samma gång som man går och handlar.

– Det har varit ett stort jobb med renoveringen, men nu när vi äntligen kan betjäna våra kunder i en så här fin butik, är vi verkligen nöjda över slutresultatet och de förnyelser som vi har fått i och med renoveringen. Vi hoppas att våra kunder tycker om våra nya tjänster, såsom bake off och självbetjäningskassorna och att de gör deras besök i butiken smidigare. Det är trevligt att börja sommaren med att betjäna våra kunder i en helt förnyad butik nu när renoveringen äntligen är klar, säger enhetschef Reija Hannula.

Större urval och nya tjänster

Inför renoveringen gjordes en kundenkät och målet med den var att få den nya butiken att motsvara kundernas önskemål allt bättre. De som svarade på enkäten ville ha ett bredare utbud, framför allt på brödavdelningen, och mera produkter från lokala producenter. Kundernas önskemål har besvarats och nu finns det mer alternativ att välja mellan i nästan alla produktgrupper i butiken. Tanken är att man hittar allt man behöver i vardagen i sin egen lokala Sale. Den renoverade butiken fick också en bake off-punkt, som kunderna hade önskat sig mycket, och nu kan kunderna plocka med sig nygräddade bageriprodukter i sin kundkorg.

Självbetjäningskassor betjänar också vid sidan om den bekanta kassapersonalen. Med självbetjäningskassorna har man velat göra besöken mer smidiga för de kunder som sticker in sig och gör snabba inköp. Traditionell kundservice har alltid varit Sale Pukkilas trumfkort och personalen är verkligen förväntansfull och glad över att kunna betjäna kunderna i den nyrenoverade butiken.

Den nya butikens invigning firas 13–18 juni med olika produkterbjudanden. Butikspersonalen hälsar alla gamla och nya kunder varmt välkomna till den nyrenoverade Sale Pukkila.