Våren är redan långt och sommaren står inför dörren. Nu är det dags att blicka framåt och planera nytt. Under de senaste veckorna har vi lagt sista handen vid vår säsongbutik och vi har tagit in ett stort antal produkter och tillbehör till vår- och sommarträdgården, för att inte glömma alla växter. Vi har ställt fram frön, sätt- potatis, plantor och olika blommor och nytto- växter. Jord, gödsel och trädgårdsredskap väntar på sina köpare. Vi har nu framme hela sortimentet produkter för sommarträdgården. Fråga också vår skickliga personal om tips och råd till planteringar. Varmt välkomna!

Ett nytt utseende och nyheter

Sale Borgnäs har varit stängd i ungefär tre veckor när, man har knogat på och förnyat butiken. Ytorna målats och förnyats, och diskar och hyllor omorganiserats. Butiksmiljön följer nu det nya konceptet för Sale-butiker. Kyldiskarna är uppdaterade till moderna med dörrar och är nu miljövänligare. I och med renoveringen har sortimentet ökat med många produktnyheter och det har kommit till tjänster. Nu kan kunderna köpa produkter som gräddats i den nya bake off-punkten i butiken, färskpressad apelsinjuice och de kunder som har det skyndsamt kan göra sina inköp smidigare och snabbare i butikens två nya självbetjäningskassor.

– Den tre veckor långa hårda spurten är äntligen över och på torsdag får vi öppna dörrarna till vår nya fräscha närbutik för våra kunder. Inför renoveringen gjordes en kundenkät och målet med den var att få den nya butiken att motsvara kundernas önskemål allt bättre. Kundernas önskemål har besvarats och nu finns det fler alternativ att välja mellan i nästan alla produktgrupper i butiken. Tanken är att man hittar allt man behöver i vardagen i sin egen lokala Sale, säger butikschef Jenna Myllynen.

 

Energieffektivitet också en viktig del av renoveringen

Med renoveringen av Sale Borgnäs försökte vi också uppnå miljömässiga fördelar. Diskar och hyllor förnyades, kylarna och frysarna byttes till nya energisnåla koldioxidapparater med dörrar. Hela S-gruppen har som mål att vara koldioxidnegativt till år 2025. Också Varuboden-Osla har förbundit sig till att förbättra miljöverkningarna från sin affärsverksamhet och stöda ekologiskt hållbar verksamhet. Nu blev också Sale Borgnäs uppdaterad till en mer hållbar enhet.

 

Kunderna i centrum

I sina enkätsvar berättade kunderna också hur nöjda de var med personalen i butiken och hur tjänstvillig personalen är. Sale Borgnäs utstrålar en äkta bybutiksstämning och var svararnas egen närbutik. Personalens arbetssätt upplevdes som mycket positivt.

– Det känns verkligen bra att det jobb som vi gör för kunderna ses som värdefullt. Vi vill upprätthålla den hemtrevliga atmosfären också i fortsättningen och jag hoppas att kunderna upplever att det är smidigt att handla i vår förnyade butik, fortsätter Jenna Myllynen.

Vi firar invigningen av den förnyade butiken 7.4–10.4 med olika produkterbjudanden.  Sale Borgnäs invigningsannons:

Renoveringen av butiken i norra Grankulla är klar och den förnyade Sale Grani öppnar sina dörrar för kunderna den 18 mars. Butiken stängdes den 20 februari och under den senaste månaden har butiken genomgått en stor förändring.

– Inga förändringar har gjorts på den traditionella fasaden eftersom butiksbyggnaden ju är en viktig del av stadsbilden i Grankulla, men inomhus har det däremot gjorts många förnyelser, berättar butikschef Henni Peltonen belåtet. Kylutrustningen har förnyats, belysningen är utbytt och i och med konceptändringen har butiken omformats till en modern närbutik där det ska gå enkelt och snabbt att göra sina inköp.

Ett brett produktsortiment och nya tjänster

Den renoverade butikens produktsortiment är brett och speciellt bake off-produkter och hämtmat har utökats i och med förnyelsen. Från Mehustamo kan man köpa nypressad juice och från kaffeautomaten kan man köpa med sig en kopp varmt att dricka. I samband med att man går och handlar kan man också behändigt hämta sin paketförsändelse eftersom det i butiken finns både Pakettipistes och Smartposts utlämningsskåp. Snabbkassor betjänar också vid sidan om den bekanta kassapersonalen.

– Med snabbkassorna har vi velat göra besöken mer smidiga för de kunder som sticker in sig hos oss och gör snabba inköp. Den traditionella kundbetjäningen har alltid varit vår butiks trumfkort och vår bekanta personal väntar redan med iver att få börja jobba i den helt förnyade butiken, säger Henni Peltonen.

Sale Grani får också ett alldeles eget utlämningsställe för mat. I och med det kan man behändigt beställa sin mat från Prisma Kyrkslätts webbutik och hämta de färdigt plockade inköpen från Sale Grani.

Kunderna i centrum

Under renoveringen gjordes en kundenkät och målet med den var att få den nya butiken att motsvara kundernas önskemål allt bättre.

– I enkäten lyfte kunderna fram produktönskemål, men det som framkom tydligt av svaren är att kunderna är mycket nöjda med vår personal. Jag är verkligen glad och nöjd att det jobb som vi gör för kunderna ses som värdefullt. Jag hoppas att vi också i fortsättningen kan betjäna våra kunder med samma glada inställning och att de hittar många nya produktnyheter i den renoverade butiken. Jag hoppas också att våra nya tilläggstjänster underlättar deras vardag, säger Henni Peltonen. Välkommen att bekanta dig med den förnyade Sale Grani.

 

Sokos 3+1-dagar ONS.–SÖN. 23–27.9.

Se Sale Lundis aktuella erbjudanden här: Itäväylä_23.9.2020_Sale_125x365

Har du redan bekantat dig med Sokos 3+1-dagar katalogen? Du kan läsa den här https://view.24mags.com/mobilev/0dc0fb4d62f096ea6053b9f814c2c618#/page=1

Vårt handelslags nya S-market i Masaby i Kyrkslätt öppnas den 17.9.2020. Byggarbetena har gått enligt planerna och under de senaste veckorna har man flitigt hållit på och plockat upp produkter på hyllorna i affären, som följer ett nytt koncept. Allt står klart när dörrarna öppnas på torsdag åt kunderna. Den nya affärsytan är 1150 m² och det finns bland annat nygräddat bröd varje dag, juicemaskin, grill och självbetjäningskassor. Kunderna kan också köpa HRT-biljetter från försäljningsstället som finns i affären och från kaffeautomaten kan de också köpa med sig en kopp varmt att dricka till färden.

– Det nya konceptet syns förutom i de nya tjänsterna också i affärens färgsättning och i en ny slags belysning, berättar butikschef Sari Hakala. Den moderna och rymliga affären betjänar kunderna på ett mångsidigt sätt och för många är det säkert skönt att man i den bråda vardagen kan sköta så många ärenden som möjligt under ett och samma tak.

I och med den nya butiken har affärsytan blivit betydligt större jämfört med Sale-affären som tidigare fanns i Masaby. Det här medför ett allt större produktsortiment och ökat antal tjänster.

– ¬Nu när vi har mera utrymme i affären, så vill jag också ta in mera lokala producenters produkter till vårt sortiment. Speciellt lokala grönsaker och rotfrukter av närområdets odlare kommer vi att ha gott om under skördesäsongen, säger Sari Hakala.

Så här i coronatider öppnar affären i arbetets tecken, torsdag 17 september klockan 8. På plats finns också Kyrkslätts kommundirektör Tarmo Aarnio och Varuboden-Oslas förvaltningsråds ordförande Leena Munter-Ollus, som klipper invigningsbandet och håller öppningstal. Butiken har också erbjudanden från torsdag till söndag.

På torsdag 12.3 öppnas förnyade Sale Lundi. S-market som fanns i lokaliteterna tidigare stängdes i februari och nu har lokaliteterna genomgått en omfattande renovering. På samma gång har affärsutrymmena blivit mindre och ändrats för att bättre kunna betjäna kunderna.

– Sale Lundi blir nu en centrumaffär och det är exempelvis enkelt att sticka in sig där och hämta mat till lunchen, berättar distriktschef Beatrice Gustafsson-Itkonen. I affären finns dagligen varierande varma luncher och en salladsbar full av läckerheter

Nyaste nytt för alla läckergommar som gillar asiatisk mat erbjuder Beijing8-lunchboxarna. Affären säljer också dagligen färskt Fazers bröd.

– Till oss kan man snabbt sticka in sig för att bara hämta en kopp nybryggt kaffe, konstaterar Beatrice Gustafsson-Itkonen. I affären finns också de nya självbetjäningskassorna för dem som vill handla snabbt och flexibelt.

Affärens invigning firas 12.3 och det lovas öppningserbjudanden och överraskningar åt kunderna. Vi delar bl.a. ut ballonger till barnen och jutekassar (åt de 100 första kunderna).

Tilläggsuppgifter ger distriktschef Beatrice Gustafsson-Itkonen, tfn 010 765 9427