Varuboden-Osla inleder samarbete med Foodora – ett till sätt att göra snabba matinköp


Via Foodora kan man nu beställa matinköp med snabbleverans i Borgå och Grankulla.

5.3.2025

År 2024 utvecklade Varuboden-Osla starkt sin näthandel och införde bland annat robotleveranser. Beställningarna i nätbutiken har ökat snabbt. Nu ökar beställningsmöjligheterna ytterligare när Varuboden-Osla inleder samarbete med leveranstjänsten Foodora.

Via Foodora kan man nu beställa mat från Sale Grani i Grankulla och Sale Lundi i centrum av Borgå.

– Våra kunder önskar fler möjligheter att göra sina matinköp på nätet och även få sina inköp levererade direkt till dörren. Genom att utöka alternativen för snabbleverans kan vi ännu bättre möta kundernas olika vardagssituationer, säger Karlos Kotkas, branschdirektör för markethandeln.

Inom S-gruppen inleddes samarbetet med Foodora i december 2024, och de första försöken har varit framgångsrika. Genom samarbetet får kunderna sina matkassar levererade till dörren som snabbast på bara en halvtimme.

– Populariteten för snabbleverans ökar hela tiden. Genom att satsa på flera alternativ för snabbleverans kan vi bättre betjäna den ständigt växande kundkretsen, säger Kotkas.

Vid snabbleverans via Foodora görs beställningen direkt i Foodora-appen. Inköpen plockas av butikspersonalen i ett kylskåp, varifrån Foodoras bud hämtar dem. Instruktioner för beställning finns på adressen foodora.fi. För beställningar gjorda via Foodora samlas inte S-gruppens Bonus.

De andra leveransalternativ i Varuboden-Oslas matbutiker, såsom upphämtning och robotleverans, finns tillgängliga som vanligt i appen S-kaupat och på adressen s-kaupat.fi.