15.4.2021
S-restaurangerna belönade sina proffs inom restaurangbranschen under sin årliga gala. I årets belönings-kriterier lyfte man upp de resultat personerna och enheterna gjort för att förbättra kundtillfredsställelsen. Kundtillfredsställelsen i S-restaurangerna har ökat rekordartat under det senaste året. Det bästa Coffee House-caféet i S-gruppen är handelslaget Varuboden-Oslas Coffee House i Borgå.
Servicen har alltid spelat en viktig roll när man har valt årets restaurang, men speciellt nu under pandemiåret har dess betydelse ökat ytterligare. Kundtillfredsställelsen, som har ökat i S-gruppens restaurangkedjor, stöder också den här uppfattningen. Ett speciellt tack för det här går till personalen på restaurangerna. Av restaurangerna förväntar sig kunderna förutom god mat också möjlighet till upplevelser, och därför är varje kundmöte betydelsefullt.
Årets bästa gärningar och personer belönas på den årliga galan som ordnas varje vår och som har blivit en efterlängtad tillställning bland proffsen i S-gruppens restauranger. På vårens gala 14.4 belönades sammanlagt 3 proffs inom restaurangbranschen och 11 restauranger med sina medarbetare. Coffee House Borgå har redan länge bjudit på de bästa kunderfarenheterna och lyckades med det här också under det svåra året 2020.
– Hela vårt team är mycket glada och tagna av det här. Vi har målmedvetet jobbat hårt för att nå våra mål och har sporrat varandra till att vara bättre, berättar restaurangchef Maria Lönnqvist. Med ett gott samarbete och stort engagemang har vi nått målet under det svåra året 2020 och priset går till hela vårt team. Hos oss i Coffee House är det centrala i vår verksamhet att möta kunden på ett högklassigt sätt och att hen trivs hos oss, och det här har hela vår personal har bundit sig till. Vårt team blickar redan framåt och det här priset sporrar oss att sträva efter ett ännu bättre Coffee House Borgå 2021.
– Vi är stolta över våra proffs och vill göra det möjligt för alla att utvecklas till den bästa inom den egna branschen. Vi satsar kontinuerligt på att förbättra på yrkesfärdigheten med bland annat utbildning, chefsarbete och gott ledarskap, säger direktör Juha Lindholm från SOK:s kedjestyrning inom Turism- och restaurangbranschen.
Satsningarna har medfört resultat. S-restaurangernas grad av rekommendationer, dvs. NPS, har utvecklats under de senaste fem åren och uppnådde ett berömligt resultat år 2020. År 2021 har tillfredsställelsen fortsatt att växa.
Mikko Ala-Huikku, branschdirektör, Handelslaget Varuboden-Osla, tfn 010 765 9303, mikko.ala-huikku@sok.fi
Juha Lindholm, direktör, SOK:s kedjestyrning inom Turism- och restaurangbranschen, tfn 0500 831 152, juha.lindholm@sok.fi
12.12.2024 | Hållbarhet | Nyheter
10.12.2024 | Förmåner och tips | Våra annonser
10.12.2024 | Förmåner och tips | Våra annonser