Till startsidan

Arbetsuppgifter i market

I en matbutik fyller man hyllor, tar betalt, bakar, packar, städar och plockar varor. Kärnan i allt är förstås kundservice. Arbetet är ofta flexibelt och mångsidigt.

Arbetsuppgifter

  • Försäljare

    Som försäljare arbetar du på Prisma, S-market eller Sale. Dina arbetsuppgifter kan variera beroende på kedja, men gemensamt för dem är kundservice i kassan. Dessutom kan ditt arbete inkludera till exempel varuplock och exponering av produkter, uppföljning av datummärkningar, plockning av nätbutiksbeställningar, att hjälpa kunder samt att hålla rent i butiken. Hos oss lyckas en samarbetsvillig och kundserviceinriktad lagspelare som tar hänsyn till både kunder och kollegor samt känner till processerna på den egna arbetsplatsen. Vi värdesätter din vilja att utvecklas som yrkesperson inom branschen, en positiv inställning till arbetet, god fysisk kondition och anpassningsförmåga till skiftarbete.
  • Mattorgsförsäljare

    Som försäljare på Mattorget arbetar du i butikens betjäningsdisk, och dina uppgifter inkluderar bland annat att övervaka produkternas kvalitet och färskhet, ställa fram varor samt aktivt sälja och rekommendera produkter. Beroende på enheten och avtalade arbetstimmar deltar Mattorgets försäljare även i andra arbetsuppgifter i butiken.Hos oss lyckas en samarbetsvillig och kundserviceinriktad lagspelare som möter kunder och kollegor med hjärtat på rätt ställe. Vi önskar att du är entusiastisk över att dela med dig av din yrkeskunskap till både kunder och kollegor. Försäljning och rekommendation är viktiga delar i denna roll, så vi hoppas att detta är något våra proffs på Mattorget verkligen njuter av!
  • Team- och serviceansvarig

    Team- och serviceansvariga är en mångsidig expert inom handeln som utvecklar butikens verksamhet tillsammans med sin chef och hela personalen. Team- och serviceansvariga har goda interaktionsfärdigheter och ger aktivt feedback samt instruerar och vägleder, vilket hjälper arbetsgruppen att lyckas i sitt arbete. Hen är också en utmärkt kundbetjänare med hjärtat på rätt ställe.Att säkerställa produkttillgång, bland annat genom god saldohantering, är kärnan i team- och serviceansvarigas arbete. Hen har en positiv inställning och ett särskilt intresse för siffror och särdrag inom sitt ansvarsområde.
  • Biträdande enhetschef

    Biträdande enhetschef är enhetschefens viktigaste förtrogna partner i ledningen av enheten. Hen är en mångsidig expert inom sitt område och en skicklig skiftledare som tillsammans med enhetschefen ansvarar för kundnöjdhet, service, processer, handledning av personalen och det operativa resultatet. Hen tillför mervärde till chefens beslutsfattande genom att utmana och bidra med olika perspektiv, varefter båda engagerar sig sömlöst i att främja den gemensamma verksamhetsplanen tillsammans med personalen.Biträdande enhetschef ansvarar självständigt för enheten under chefens semesterperioder. Vi har biträdande enhetschefer inom alla våra verksamhetsområden, det vill säga inom dagligvaru- och bruksvaruhandel, trafikbutiker samt restauranger.
  • Enhetschef

    Enhetschefen är en nyckelperson inom handelslaget som inspirerar och motiverar sitt team att skapa överlägsen service för ägarkunderna. Chefen leder enheten tillsammans med biträdande enhetschef enligt VBO:s och kedjans strategi, värderingar, koncept och riktlinjer, och ser till att kunderna är nöjda, servicen fungerar och processerna löper smidigt. Chefen ansvarar för enhetens resultat och personal. Våra chefer leder verksamheten med ett coachande förhållningssätt och arbetar tillsammans med personalen. I större enheter leder chefen vardagen genom enhetens ansvarspersoner.Enhetschefen är en utbildad yrkesperson inom handel eller restaurangbranschen med gedigen erfarenhet av ansvarsbefattningar och en vilja att ständigt utveckla sin kompetens och enhetens verksamhet. Enhetschefens arbete är mångsidigt och utmanande, och kräver beslutsförmåga samt utmärkta interaktionsfärdigheter.