Näin hoidat pankki- ja ruoka-asiat kätevästi ja turvallisesti kotoa käsin


14.4.2020

Varuboden-Oslassa asiakkaiden ja henkilökunnan terveys on ehdottoman tärkeää, ja sen eteen ollaan valmiita tekemään nopeitakin muutoksia kauppojen ja palveluiden toiminnoissa, jotta koronaviruksen leviäminen voidaan estää. Varuboden-Oslan koko henkilökunta pyytää ystävällisesti kaikkia, jotka tuntevat olonsa kipeäksi tai ovat karanteenissa välttämään kauppa-asiointia. Kaupassakäynti on turvallista, kun noudatat ohjeita esimerkiksi hyvästä käsihygieniasta ja turvaväleistä.

Ostokset kannattaa suunnitella hyvin etukäteen ja hyödyntää laajoja aukioloaikoja. Tällaisena aikana hyvin suunniteltu ja määrätietoinen kauppareissu sujuvoittaa oman asiointisi ja auttaa niin muita asiakkaita kuin henkilökuntaa. Jos mahdollista, kauppaan ei kannata lähteä koko perheen voimin. Näin saamme yhdessä asiakasmäärät pysymään pienempinä.

Kotiinkuljetus hyvä vaihtoehto kaupassakäynnille

– Olemme viimeisen kuukauden aikana pyrkineet lisäämään palveluita, joita asiakkaamme voivat kätevästi hoitaa etänä. Haluamme tässä tilanteessa tarjota asiakkaillemme turvallisia keinoja hoitaa jokapäiväisiä asiointejaan esimerkiksi kaupassa, pankissa ja liikennemyymälöissä, sanoo toimialajohtaja Bengt Vinberg. Varuboden-Osla mahdollistaa yhteistyössä kuljetusyritys GoParkingin kanssa ostosten tekemisen kotoa käsin. Ruoan tilaus-, keräys- ja kotiinkuljetuspalvelu palvelee koko osuuskaupan toimialueella. Ruoan voi tilata palveluntarjoajan nettisivujen kautta (goparking.fi/gojelppi) tai puhelimitse (puh. 0600 303 043). Myös lukuisat paikalliset pienyrittäjät tekevät kanssamme yhteistyötä ja tarjoavat apua kaupassa käyntiin ja kotiinkuljetuksiin.

Oman ostoslistan voi myös kätevästi luoda foodie.fi-palvelussa ja tallentaa, tulostaa tai lähettää sen perheenjäsenelle tai naapurille sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Myös kaikki Sokos-tavaratalot ottavat nyt vastaan puhelintilauksia palvellakseen asiakkaitaan turvallisemmin, ja palvelu toimii myös Porvoon Sokoksella. Asiakas voi tilata haluamansa tuotteet lähimmästä myymälästä, ja noutaa ne myymälästä. Ostokset maksetaan noudon yhteydessä.

Pankkiasiat netissä tai kännykällä

Pankkiasioiden hoitaminen sujuu S-Pankin verkkopankissa tai S-mobiilissa vuorokauden ympäri. Käytännössä suurimman osan pankkiasioista voi nyt hoitaa etänä. Asiakasomistajuuteen liittyviä kysymyksiä hoitavat normaalioloissa toimipaikoilla Varuboden-Oslan palveluneuvojat. Nyt, kun kaikkia ylimääräisiä henkilökontakteja tulisi välttää, he ovat suurilta osin siirtyneet palvelemaan asiakkaita puhelimen ja sähköpostin välityksellä. Palvelupisteillä saa edelleen palvelua, ja niiden aukioloajat löytyvät nettisivuiltamme.

Hyvää ruokaa take away -periaatteella

Hyvän ruoan ystävillekin pyritään tarjoamaan uusia vaihtoehtoja tilanteessa, jossa juuri nyt ei voi pistäytyä ravintolaan nauttimaan ammattilaisten valmistamia herkkuja.

– Nälän yllättäessä ravintola Rosso Porvoossa palvelee edelleen asiakkaitaan take away -periaatteella, kertoo toimialajohtaja Mikko Ala-Huikku. Ruokalista löytyy netistä Raflaamo-palvelusta ja tilauksen voi jättää puhelimitse ja noutaa sovittuun aikaan. ABC-asemilla vuorostaan otettiin käyttöön uusi palvelu, jossa asiakas voi tilata ja maksaa ruokansa etukäteen ABC-mobiilin kautta, Ala-Huikku jatkaa. Kun ruoka on valmis noudettavaksi, asiakas voi odottaa autossaan aseman parkkipaikalla ja henkilökunta tuo tilauksen ulos.

Varuboden-Osla pyrkii poikkeusoloissa palvelemaan asiakkaitaan joustavilla ratkaisuilla ja myös huomioimaan asiakkaidensa ja henkilökuntansa turvallisen asioimis- ja työskentely-ympäristön.