Kuvassa kilpailun finalistit: Erika Hermansson, Emma Muikku, Anna Äijälä, Susanna Ruskeepää, Joonas Rinne, Martina Aspholm ja Netta Forsman. Finaaliin pääsi myös Päivi Valkoniemi-Sjöblom, joka osallistui etänä.Torstaina 30.10. kilpailun esiraadin valitsemat finalistit kokoontuivat Varuboden-Oslan konttorille esittelemään ehdotuksiaan. Ideakilpailussa kannustettiin henkilökuntaa miettimään haasteita omassa työarjessaan ja asiakkaiden arjessa, ja miten näitä haasteita voitaisiin ratkaista.Ehdotuksia tuli laajasti, ja finalistit olivat miettineet arjen prosesseja myymälässä, uusien työntekijöiden perehdytystä ja myös asiakkaille sujuvampaa arkea.– Olen todella tyytyväinen tähän kilpailuun ja suorastaan häkeltynyt siitä, kuinka hienoja ehdotuksia olemme saaneet, Varuboden-Oslan toimitusjohtaja Mathias Kivikoski totesi finalisteille. Jokainen näistä ideoista on erinomainen ja toteutuskelpoinen.Tällä kerralla kilpailun voittavat ehdotukset kiinnittyivät hyvin tiiviisti kaupan arkeen. Kilpailun raati valitsi suosikikseen ehdotuksen ”Markkinointiohjelma”, jossa oli mietitty miten arkea voisi helpottaa myymälään tulevien sähköpostien vähentämisellä. Idean luoneen tiimin jäsenet työskentelevät eri toimipaikoissa, ja he osallistuvat tällä hetkellä Varuboden-Oslan omaan koulutukseen tiimi- ja palveluvastaaville. Myös henkilökunnalla oli mahdollisuus äänestää omaa suosikkiaan. Myös tämä ehdotus liittyi kaupan rutiineihin, niiden suunnitteluun ja viestimiseen.Ideakilpailun idea tulee alun perin osuuskaupan yhteistyökumppanilta, Careerialta.– Saimme Careerialta valmiin toteutusmallin ideakilpailusta, tai Luovuusluolasta kuten malli on heillä nimetty, henkilöstöjohtaja Paula Pajunen kertoo. Viime vuonna sparrailimme heidän kanssaan, kun järjestimme ensimmäisen kilpailumme, joka onnistui yli odotusten. Ja jo nyt on selvää, että ideakilpailu järjestetään myös ensi vuonna, tämä on loistava tapa saada henkilökunnan ääni kuuluviin ja heidän arjestansa nousevat kehitysehdotuksensa käyttöön.