Du kan läsa annonserna också här:

Framsidan

Helsidan

Senaste S-market annonsen

Sale Lundi och S-Bloom firar 3+1-dagar med fina erbjudanden

Du kan läsa annonsen också här

Otroliga erbjudanden i varuhusen och på webbutiken sokos.fi. Bekanta dig med kampanjprodukterna (på finska) 3plus1_katalog_hösten2022

Trevligt program för barnen Läs annonsen

Vårt handelslag har ett omfattande nätverk av matbutiker på hela vårt verksamhetsområde, på den nyländska kusten och på Åland. De femton Sale-butiker som betjänar på vårt område är många kunders närbutiker, där en bekant personal ger inköpsupplevelsen mervärde. Utbudet i butikerna är rätt så omfattande och man lyssnar också noggrant till kunders önskemål. Varje vecka går butikerna igenom önskemål om sortimentet som kunderna har gett och utgående från dem tar man in nya produkter i butikens sortiment. I samband med butikernas renoveringar utför man också kundenkäter åt invånarna på området och ber dem berätta hur butikerna kunde förnyas för att kunna betjäna dem så bra som möjligt. Kundernas åsikter är mycket viktiga för utvecklingen av service och på basis av kundrespons har det installerats snabbkassor, tagits in mer hämtmat i sortimentet och ökats på andra tjänster som exempelvis paketautomater i butikerna. Butikerna har omformats till moderna närbutiker där det ska gå enkelt och snabbt att göra sina inköp.

-Närbutiken är inte ”bara en matbutik”. Sortimentet skräddarsys lokalt och från butiken får man enkelt bruksvaror som behövs hemma och på stugan. I alla butiker finns också Veikkaus tjänster och många butiker har paketautomater, där man kan behändigt när man går och handlar, hämta produkter som man har beställt från webbutiker. I vår kundrespons lyfts upp det hur nöjda kunderna är med personalen. Vid sidan av det breda sortimentet är en bekant personal och en hemtrevlig stämning trumfkort för våra ”bybutiker”, säger regionchef Beatrice Gustafsson-Itkonen.

På sommaren tryggar vårt handelslags Sale-butiker servicen också för turister och sommargäster.

På Bybutiksdagen 12.6 kan du följa våra butiker på bland annat Facebook och Instagram med taggarna #Kyläkauppapäivä #Bybutiksdagen. Dagen till ära har de butiker som deltar exempelvis olika produkterbjudanden och program.

Följande butiker i vårt handelslag är med på Bybutiksdagen:

Sale Lappträsk

Sale Liljendal

Sale Pukkila

Sale Borgnäs

Sale Askola

Sale Monby

Sale Huktis

 Sale Gammelbacka

 

Den senaste tidningsannonsen för Sale-enheterna i östra Nyland: Du hittar våra erbjudanden här

 

Trevlig Bybutiksdag!

Ett nytt utseende och nyheter

Sale Borgnäs har varit stängd i ungefär tre veckor när, man har knogat på och förnyat butiken. Ytorna målats och förnyats, och diskar och hyllor omorganiserats. Butiksmiljön följer nu det nya konceptet för Sale-butiker. Kyldiskarna är uppdaterade till moderna med dörrar och är nu miljövänligare. I och med renoveringen har sortimentet ökat med många produktnyheter och det har kommit till tjänster. Nu kan kunderna köpa produkter som gräddats i den nya bake off-punkten i butiken, färskpressad apelsinjuice och de kunder som har det skyndsamt kan göra sina inköp smidigare och snabbare i butikens två nya självbetjäningskassor.

– Den tre veckor långa hårda spurten är äntligen över och på torsdag får vi öppna dörrarna till vår nya fräscha närbutik för våra kunder. Inför renoveringen gjordes en kundenkät och målet med den var att få den nya butiken att motsvara kundernas önskemål allt bättre. Kundernas önskemål har besvarats och nu finns det fler alternativ att välja mellan i nästan alla produktgrupper i butiken. Tanken är att man hittar allt man behöver i vardagen i sin egen lokala Sale, säger butikschef Jenna Myllynen.

 

Energieffektivitet också en viktig del av renoveringen

Med renoveringen av Sale Borgnäs försökte vi också uppnå miljömässiga fördelar. Diskar och hyllor förnyades, kylarna och frysarna byttes till nya energisnåla koldioxidapparater med dörrar. Hela S-gruppen har som mål att vara koldioxidnegativt till år 2025. Också Varuboden-Osla har förbundit sig till att förbättra miljöverkningarna från sin affärsverksamhet och stöda ekologiskt hållbar verksamhet. Nu blev också Sale Borgnäs uppdaterad till en mer hållbar enhet.

 

Kunderna i centrum

I sina enkätsvar berättade kunderna också hur nöjda de var med personalen i butiken och hur tjänstvillig personalen är. Sale Borgnäs utstrålar en äkta bybutiksstämning och var svararnas egen närbutik. Personalens arbetssätt upplevdes som mycket positivt.

– Det känns verkligen bra att det jobb som vi gör för kunderna ses som värdefullt. Vi vill upprätthålla den hemtrevliga atmosfären också i fortsättningen och jag hoppas att kunderna upplever att det är smidigt att handla i vår förnyade butik, fortsätter Jenna Myllynen.

Vi firar invigningen av den förnyade butiken 7.4–10.4 med olika produkterbjudanden.  Sale Borgnäs invigningsannons:

Renoveringen av butiken i norra Grankulla är klar och den förnyade Sale Grani öppnar sina dörrar för kunderna den 18 mars. Butiken stängdes den 20 februari och under den senaste månaden har butiken genomgått en stor förändring.

– Inga förändringar har gjorts på den traditionella fasaden eftersom butiksbyggnaden ju är en viktig del av stadsbilden i Grankulla, men inomhus har det däremot gjorts många förnyelser, berättar butikschef Henni Peltonen belåtet. Kylutrustningen har förnyats, belysningen är utbytt och i och med konceptändringen har butiken omformats till en modern närbutik där det ska gå enkelt och snabbt att göra sina inköp.

Ett brett produktsortiment och nya tjänster

Den renoverade butikens produktsortiment är brett och speciellt bake off-produkter och hämtmat har utökats i och med förnyelsen. Från Mehustamo kan man köpa nypressad juice och från kaffeautomaten kan man köpa med sig en kopp varmt att dricka. I samband med att man går och handlar kan man också behändigt hämta sin paketförsändelse eftersom det i butiken finns både Pakettipistes och Smartposts utlämningsskåp. Snabbkassor betjänar också vid sidan om den bekanta kassapersonalen.

– Med snabbkassorna har vi velat göra besöken mer smidiga för de kunder som sticker in sig hos oss och gör snabba inköp. Den traditionella kundbetjäningen har alltid varit vår butiks trumfkort och vår bekanta personal väntar redan med iver att få börja jobba i den helt förnyade butiken, säger Henni Peltonen.

Sale Grani får också ett alldeles eget utlämningsställe för mat. I och med det kan man behändigt beställa sin mat från Prisma Kyrkslätts webbutik och hämta de färdigt plockade inköpen från Sale Grani.

Kunderna i centrum

Under renoveringen gjordes en kundenkät och målet med den var att få den nya butiken att motsvara kundernas önskemål allt bättre.

– I enkäten lyfte kunderna fram produktönskemål, men det som framkom tydligt av svaren är att kunderna är mycket nöjda med vår personal. Jag är verkligen glad och nöjd att det jobb som vi gör för kunderna ses som värdefullt. Jag hoppas att vi också i fortsättningen kan betjäna våra kunder med samma glada inställning och att de hittar många nya produktnyheter i den renoverade butiken. Jag hoppas också att våra nya tilläggstjänster underlättar deras vardag, säger Henni Peltonen. Välkommen att bekanta dig med den förnyade Sale Grani.

 

Du kan läsa annonsen genom att klicka här (gäller 8–14.10): VBO_S-market