Asiakkaat keskiössä
Sale Pukkila henkii aitoa kyläkauppatunnelmaa ja on lähialueen asukkaille se oma lähikauppa. Asiakkaat ovat keskiössä ja siksi myös heidän mielipiteitään ja toiveitaan haluttiin kuulla remontin suunnitteluvaiheessa. Remontin alla asiakkaille tehtiin asiakaskysely, jonka tavoitteena oli saada uudistunut kauppa vastaamaan yhä paremmin asiakkaiden toiveita. Kyselyyn vastaajat toivoivat laajempaa valikoimaa erityisesti leipäosastolle ja enemmän paikallisten tuottajien tuotteita. Asiakaskyselystä loisti myös asiakkaiden tyytyväisyys kaupan henkilökuntaan ja palvelualttiuteen.
– Kyselyssä saimme asiakkailtamme paljon arvokasta tietoa siitä mitä he kaupalle toivovat. He toivat esiin mukavasti erilaisia tuotetoiveita, mutta suurin osa palautteista koski henkilökunnan työskentelyä, joka koettiin erittäin positiiviseksi. Olen todella iloinen ja tyytyväinen, että se työ, jota teemme asiakkaita varten, koetaan arvokkaaksi. Toivon myös, että kun alkukesästä saamme remontin päätöksen, asiakkaat kokevat asioinnin sujuvammaksi uudistetussa kaupassamme, ja että he löytävät monia uusia tuotetuttavuuksia, myymäläpäällikkö Reija Hannula sanoo.
Kauppa pyritään pitämään auki koko remontin, jotta voidaan palvella asiakkaita heidän päivittäisissä kauppa-asioissaan. Remontti aiheuttaa kuitenkin ajoittain joitain uusia järjestelyitä esimerkiksi tuotevalikoimissa ja kalusteiden sijoittelussa. Henkilökuntaa toivoo kutenkin, että kauppa pystyy palvelemaan asiakkaitaan suhteellisen normaalisti myös remontin ajan ja pahoittelee siitä mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä.
Uuden Sale-pienmyymäläkonseptin mukaiseksi
Myymälässä tullaan uusimaan kaikki kalusteet kassapöytiä myöten. Elinkaarensa päässä olevat kylmä- ja pakastekalusteet vaihdetaan uudistuksen yhteydessä energiatehokkaisiin. Kylmäkalusteet toimittaa Viessmann ja kalusteissa hyödynnetään heidän uusinta Easy cool -järjestelmää, jossa tarvitaan vähemmän kylmäaineita kuin perinteisissä energiatehokkaissa kylmälaitteissa. Seinät saavat uuden maalikerroksen ja tiloja muokataan, jotta kaupasta saadaan avarampi ja asiakkaita paremmin palveleva.
Remontin alkuvaiheessa työt eivät niin suuresti näy asiakkaille, kun konttoritilaa uudistetaan ja pihalla tehdään muutoksia uudelle kylmätekniikalle. Koko remontin arvioidaan kestävän noin kolme kuukautta ja kesäkuussa Sale Pukkila pääsee palvelemaan asiakkaitaan täysin uudistuneella ilmeellä ja laajemmalla tuotevalikoimalla.