
Mistä on kyse?
- Osuuskauppa Varuboden-Osla lahjoittaa rahaa toimialueensa alakouluille.
- Tukea voi hakea kouluaikana tapahtuvaan toimintaan tai investointiin koulun pihalle.
- Tuen tavoitteena on edistää lasten osallisuutta ja yhteisöllisyyttä.
- Hakuaika on 1.–31. lokakuuta 2024.
Paikallisesti hyvää 2024
Paikallisesti hyvää -kampanja on Osuuskauppa Varuboden-Oslan tapa tukea paikallisia yhteisöjä ja niiden hyvinvointia. Vuoden 2024 Paikallisesti hyvää -kampanjassa paikalliset alakoulut saivat hakea tukea kouluaikana tapahtuvaan toimintaan tai investointiin koulun pihalla. Hakuaika päättyi 31. lokakuuta.
Tällä kertaa kampanja kohdistui hallintoneuvoston päätöksen mukaan alakouluille ja niissä toimiville vanhempainyhdistyksille. Kampanjan tavoitteena on edistää lasten osallisuutta ja yhteisöllisyyttä.
Lahjoituksen saajat julkistettiin 16.12.2024.
Ohjeet lahjoituksen saaneille
Saajan tulee raportoida avustuksen käytöstä ja tuloksista 31.12.2025 mennessä. Vapaamuotoisen raportin voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen vbo.tapahtumat@sok.fi.
Toivomme myös, että kerrotte toiminnan yhteydessä, että se on järjestetty Osuuskauppa Varuboden-Oslan lahjoittamin varoin. Tarvittaessa saatte käyttöönne Varuboden-Oslan logon esimerkiksi nettisivuillenne. Mikäli käytössänne on sosiaalisen median kanavia, pyydämme mainitsemaan Varuboden-Oslan päivityksissänne silloin, kun kerrotte lahjoitusvaroilla järjestetystä toiminnasta. Käytättehän myös tunnistetta #paikallisestihyvää tai #detegnaområdettillgodo.
Myös Varuboden-Osla voi kertoa lahjoitusvaroin toteutetusta toiminnasta, ja siinä tapauksessa Varuboden-Oslan viestintäyksikkö on yhteydessä lahjoituksen saajaan.
Kysyttävää?
Lisätietoa kampanjasta saat Ann-Christine Kjellbergiltä, jonka tavoitat osoitteesta vbo.tapahtumat@sok.fi tai numerosta 010 762 6627 (pvm/mpm, arkisin klo 9–15).

Kampanja järjestettiin kuudetta kertaa
Paikallisesti hyvää -kampanja toteutettiin ensimmäisen kerran vuonna 2015, ja sen jälkeen vuosina 2016, 2017, 2021 ja 2022. Kampanjoiden aikana osuustoiminnan ylijäämää on ohjattu paikalliseen hyvään jo yli puoli miljoonaa euroa. Kohderyhmät ja painotukset ovat vaihdelleet kampanjasta toiseen.
Sivua muokattu: 17.12.2024