Monipuoliset asiointitavat
Asiakkaiden kaupassakäynti on muuttunut viime vuosina paljon joustavammaksi. Uudet asiointitavat, jotka helpottavat hektistä arkea on otettu hyvin vastaan. Ruokakaupat kehittyvät jatkuvasti sitä mukaa, miten asiakkaiden ostotottumukset ja kaupassakäynti muuttuvat. Asiakkaiden arkea halutaan helpottaa ja tarjota erilaisia asiointitapoja. Perinteisten linjakassojen rinnalle on viime vuosien aikana tuotu esimerkiksi itsepalvelukassoja ja verkkokauppoja, jotka tekevät kaupassa käynnistä vaivattomampaa. Kesäkuun alussa tuomme Kirkkonummen Prismaan myös Kerää ja skannaa -palvelun. Nämä kaikki yhdessä muodostavat toimivan kokonaisuuden, josta varmaankin jokainen asiakas löytää sen itselleen sopivimman asiointitavan.
Helpotus erityisesti ison ostoskorin asiakkaille
Prisma Kirkkonummen sisäänkäynnin luokse sijoitetaan käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen. Henkilökunta opastaa sekä palvelun käyttöönotossa, että käsiskannerin käytössä tarvittaessa. Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsiskannerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, joka maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan sutjakasti vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista.
– Pilottimyymälöissä jopa 80 prosenttia Kerää ja skannaa -palvelua käyttäneistä toivoi palvelun jatkuvan omassa lähikaupassaan. Tämä kertoo kovasta tyytyväisyyden tasosta ja uskomme, että palvelu otetaan innolla vastaan myös täällä meillä Kirkkonummen alueella, toteaa Prismajohtaja Jan Lundmark.
Palvelun saa käyttöönsä, kun näyttää myymälän sisäänkäynnin luona olevan kalusteen lukijalle S-Etukorttia. Ensimmäisellä kerralla hyväksytään käyttöehdot, seuraavilla pelkkä S-Etukortin vilautus vapauttaa käsiskannerin. Palvelu on suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille.